28 Απριλίου 2012

Semantics^8


Ποιος είπε ότι το ελληνικό τραγούδι μιλάει μόνο για έρωτα και θάνατο; Η Μελίνα! Άκου, λοιπόν, Μελίνα μου τα νέα από το σύγχρονο ελληνικό μουσικό μέτωπο, έτσι βρε για να κάνεις λίγες κωλοτούμπες εκεί στον τάφο. Πλέον η νεοελληνική μουσική έχει κοινωνικό πρόσωπο!

Σήμερα στα semantics θα ανοίξουμε τους μυστικούς φακέλους των διαγωνισμών του Υπουργείου Μεταφορών. Θα ανασύρουμε σκάνδαλα από την εποχή του Βατοπεδίου, μέχρι και την εποχή της Τρόικας και του Μνημονίου. Συγκεκριμένα, θα επιχειρήσουμε ένα πέρασμα από τα τραγούδια που στιγμάτισαν την οδική συμπεριφορά, την οικολογική συνείδηση, και ύμνησαν τον έρωτα μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Exhibit 1. “Ζήσε κάθε χωρισμό με τον ΟΑΣΑ”

Το 1994, οι Θάνος Καλλίρης, μετά από μια τριετία Δεξιάς διακυβέρνησης ζει το χωρισμό του μέσα στα λεωφορεία, τα οποία σημειωτέον είχαν περάσει από μια εποχή ιδιωτικοποίησης επί Επίτιμου. Θα ξεχάσω εγώ τις γλάστρες και τα σεμεδάκια μέσα στα λεωφορεία. Μετά “ξαναήρθε” ο σοσιαλισμός τύπου Λιάνη στην Ελλάδα… και ο Άκης αγόραζε τα σπίτια στην Αρεοπαγίτου και ο Επίτιμος φυγάδευε τα αρχαία! Το τραγούδι έμελε να μην εκπροσωπήσει τη μετά-Δεξιά εποχή, αφού ταυτίστηκε με το προηγούμενο καθεστώς…


Exhibit 2. “Οικολογία στην εποχή της Μίζας”

Η Έλλη Κοκκίνου γίνεται μάνα και την πιάνει η παράνοια να γίνει μια σύγχρονη Ρόζα Λούξεμπουργκ της Οικολογίας. Φήμες που την θέλουν να λαμβάνει υπέρογκα ποσά για το εν λόγω τηλεοπτικό σποτ κρίνονται αβάσιμες και εξωφρενικές. Χρόνια μετά (βλ. Exhibit 5) συνειδητοποιούμε ότι η εταιρεία του Φοίβου έχασε το διαγωνισμό από εκείνη του Κοντόπουλου, γιατί έδωσε μεγαλύτερη μίζα στο Sir Liapis, ο οποίος σημειωτέον αμάξωμα σαν του Ηλεκτρικού, δεν έχει ακόμα καταφέρει να ξανασυναντήσει…


Exhibit 3. “Με το Τραμ χάνεις τους μεγαλύτερους έρωτες”

Σε αντίθεση με το κλίμα όλων των τραγουδιών που περιλαμβάνονται σε αυτή την ανάρτηση, η Έλενα Παπαρίζου και η ομάδα της επιχείρησαν το 2006 μια σαφή καταγγελία εναντίον της ΤΡΑΜ Α.Ε. για το πόσο αργοκίνητο είναι το μέσο. Μετά και την αποτυχία του ‘πράσινου κύματος’, η Έλενα καταγγέλλει ευθέως το Τράμ για τον μεγάλο έρωτα που έχασε, ο οποίος δεν ήρθε πιο νωρίς στη ζωή της γιατί φυσικά προτίμησε το Τραμ για τη μετακινησή του. Φήμες φέρουν την ΤΡΑΜ Α.Ε. να κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εκείνη την εποχή εναντίον της ερμηνεύτριας, τα οποία δεν έγιναν ωστόσο δεκτά από τον αρμόδιο εισαγγελέα…


Exhibit 4. “Συνείδηση και Υπευθυνότητα του Μέσου Επιβάτη στην Αττικό Μετρό”

Η Βαλάντω Τρύφωνος έρχεται στην εποχή του Μνημονίου να τονίσει τη σημασία της ακύρωσης του εισιτήριου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς επίσης της γενικότερης κοινωνικής συνείδησης και των ευκαιριών που σου δίνονται στα ΜΜΕ. Γιατί, με αυτές τις συμπεριφορές και τα κινήματα ‘Δεν πληρώνω’ φτάσαμε να πληρώνουμε το Αττικό Μετρό όσο το London Tube. Προμηνύοντας δε το κίνημα των Αγανακτισμένων, η νικήτρια του Greek Idol, γυρνοβολά στο Σύνταγμα... απορίας άξιο πόσα καντήλια βέβαια έφαγε που γύρναγε το clip μέρα μεσημέρι και παρακωλούσε την κυκλοφορία…


Exhibit 5. “Μαθήματα οδικής συμπεριφοράς όταν αλλάζεις”

Φήμες θέλουν το Φοίβο και τη Δέσποινα Βανδή να είχαν ετοιμάσει το τραγούδι επί εποχής Καραμανλή για να συμμετάσχουν στον ίδιο δημόσιο διαγωνισμό με την Έλλη Κοκκίνου και τον Κοντόπουλο. Φήμες πάλι φέρουν τους τελευταίους να έγιναν ανάδοχοι με δόλιους και ύποπτους τρόπους. Σε αντίθεση με τον Κοντόπουλο, ο Φοίβος και η Δέσποινα εστιάζουν το θέμα με ένα εκπαιδευτικό τραγούδι πάνω στο πως τα παιδιά πρέπει να διασχίζουν τον δρόμο με τη σωστή χρήση των φωτεινών σηματοδοτών. Πράσινη ανάπτυξη vs. Οδικής Συμπεριφοράς… σημειώσατε 1…


10 σχόλια:

  1. ολο αλλαζει η δεσποινα συνηθως μοιαζει με την γρια της ποπ, αλλα σαυτο το εξωφυλλο μοιαζει και λιγο με τσαλιγοπουλου και κοκκινου!
    ασχετο σχολιο αλλα αυτο μου ρθε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσχετο πραγματικά! Εδώ ανοίγουμε φακέλους μιζών και παρατυπιών...κι εσείς μου ασχολείστε με την κουάφ της Κυρίας Βανδή... ;-)

      Διαγραφή
  2. αναμένω ανάλυση κομψοτεχνήματος Καλλίρη. μερσί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασες και την άλλη ατάκα μαζί με του Λιάπη...την ατάκα του Σουφλιά : ''Ο σταθμός Χαλανδρίου στο Χαλάνδρι ανήκει...και του Νομισματοκοπείου στο Χαλάνδρι ανήκει...όλοι οι σταθμοί στο Χαλάνδρι ανήκουν!!''

    Εγώ πάντως αγαπώ Θάνο...από μωρό παιδί!!!<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει πει τέτοια ατάκα ο Σουφλιάς; Λατρεύω!!

      Ο δε Καλλίρης έχει πουλήσει την ψυχή του στο Διάολο...δεν εξηγείται αλλιώς!

      Διαγραφή
  4. Και όμως αυτή ήταν η Ελλάδα. Και για να φτιασιδώνεται χρησιμοποιούσε τη θολή κάμερα των Σεμίνας Διγενή και Ναταλίας Γερμανού.
    Μόνο που τελειώσαν τα λεφτά, η κάμερα πήρε πόδι και μας έμειναν τα λιμά. Σαν το Φοίβο και τις γεροντο-αμαζόνες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη, αλλά αυτή τη ριμάδα τη θαυματουργή κάμερα και με leasing να την είχαμε πάρει...θα έπρεπε να μας είχε μείνει...!!

      Διαγραφή
  5. Αυτές σου οι αναλύσεις έχουν γίνει πλέον κλασικές. Αν καταφέρεις και κάνει μια και για το παρακάτω θα σε παραδεχτώ!
    http://www.youtube.com/watch?v=Qv__A2S1LnE

    Καλό μήνα να έχεις! Τον έπιασες τον Μάη εκεί στα ξένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Turi...ναι...τόσο κλασσικές που οι δισκογραφικές θα τις ζητάνε σε λίγο...χαχα!!

      Βάζεις δύσκολα για challenge...ειδικά όταν από μόνο του το τραγούδι είναι ένα semantics! Θα το σηκώσω όμως το γάντι και θα το παλέψω.

      Καλό μήνα και σε σένα. Τώρα πως και τι, θα εξηγήσω!!

      Διαγραφή

Η ουσία του blogging είναι το σχόλιο! Ποιος θα ήθελε ένα μουγκό ψυχίατρο;