13 Μαρτίου 2011

Γονείς Νέας Κοπής

Μέχρι που φτάνει η δράση του κράτους; Προβοκατόρικό ερώτημα εεε; Ας δούμε ένα παράδειγμα…

Σε γνωστό ελληνικό κανάλι μεταδίδεται μια εκπομπή που μας περιπλανά στην καθημερινότητα μιας ομάδας “celebrities” περασμένων εποχών. Ξεχασμένες στη φορμόλη αυτές, γιατί το Botox πλέον κάνει θαύματα, νυσταγμένοι και οι καναλάρχες που επιδίδονται σε ό,τι εξυπνάδα μπορούν να μεταφυτεύσουν από έξω. Βλέπεις ανέκαθεν η Δύση είχε πάντα δίκιο! Παρόλα αυτά δεν θέλω να μείνω στο γεγονός ότι μια τέτοια εκπομπή είναι προκλητική για το κοινό αίσθημα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης. Το προσπερνάμε αυτό! Ούτε βέβαια να προσθέσω ότι δεν καταλαβαίνω τον λόγο ύπαρξης της εκπομπής. Σάμπως τόσες άλλες έχουν; Το προσπερνάμε και αυτό! Όμως δεν μπορώ να προσπεράσω ότι στην εν λόγω εκπομπή, πέραν από τις μεγάλο-κοπέλες, μοστράρει και η καθημερινότητα των παιδιών τους. Στο βωμό της γονικής συγκατάθεσης, βέβαια, όπως εκείνης που μας δικαιολογούσε τις αδικαιολόγητες απουσίες στο σχολείο, όλα παραγράφονται. Ποιοι είναι αυτοί οι ‘γονείς νέας κοπής’ που καπηλεύονται το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους με κάθε τρόπο; Παρότι φανατικός υποστηρικτής της ελευθερίας του ανθρώπου, πάντοτε θα αναρωτάμε ποιο είναι το όριο στην ελευθερία του γονέα σε βάρος του ανήλικου παιδιού του;

Οι ‘γονείς νέας κοπής’ είναι εκείνοι που σαν μεγαλώσουν λίγο τα παιδιά τους δεν θα μπουν καν στον κόπο να τους ενημερώσουν για τη σημασία της προφύλαξης. Αντιθέτως, η άγνοια με την οποία έρχομαι καθημερινά στον κατά τ’ άλλα ακίνδυνο straight ή μη κόσμο, πάντα καταφέρνει να με σοκάρει! Παιδιά να μην ξέρουν τι είναι το HIV και πως μεταδίδεται, να μην έχουν ιδέα περί κονδυλωμάτων, ηπατίτιδας και λοιπών STDs. Η προφύλαξη να είναι η εξαίρεση, παρά ο κανόνας, όπως και θα όφειλαν. Γονείς που είναι αφανείς, υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών τους οικονομικά, αλλά ακόμη χειρότερα και σε όρους προσωπικής ασφάλειας της υγείας.

Ξέρετε κάτι; Οι Real Housewives είναι όντως real! Ίσως άνευ Bulgari, Cartier και σαββατοκύριακα στη Μύκονο (που είναι το ησυχαστήριο τους… θεός φυλάξοι), αλλά και πάλι βαλτωμένοι γονείς σε μια απάθεια που τους επιτάσσει ο σύγχρονος δυτικός τρόπος ζωής. Από την άλλη, δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω το σύγχρονο Lifestyle (και μεταξύ μας δεν θέλω), όμως μπορώ να κρίνω την απόφαση να δημιουργήσεις και κυρίως να συντηρήσεις μία οικογένεια.

Και μην πεταχτεί κανείς να ρωτήσει που είναι το κράτος; Το Κράτος έχει τις ευθύνες του σαφώς, και αυτό αποτελεί μια μεγάλη συζήτηση. Όμως, σε ένα θέμα που πρώτη η οικογένεια δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι… τι περισσότερα κίνητρα μπορεί να έχει το κράτος για να δράσει; Πέραν ίσως των κυνικών στοιχείων του κόστους περίθαλψης όλων αυτών των νέων 12-20 που μετατρέπουν καθημερινά το Συγγρός στη σύγχρονη παιδική τους χαρά;

12 σχόλια:

  1. Δεν το βλέπω και με αυτά που γράφεις ούτε και θέλω να το δω.. σπάσιμο νεύρων θα μου κάνουν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχοντας δει πολύ λίγα αποσπάσματα για άλλη μία φορά μπορώ να πω πως η ανάρτησή σου με εκφράζει απόλυτα!

    (πες τα ρε μηδενικέ!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δεν την έχω δει, ούτε θα τη δω. Όμως θυμήθηκα κάτι που είχε πει ο Γιώργος Μαρίνος σε μια ραδιοφωνική εκπομπή του στα πρώτα βήματα του 9,84 για τη γενιά του Πολυτεχνείου: "Το σύνθημα ψωμί, παιδεία, ελευθερία έγινε βίντεο, τηλεόραση, στερεοφωνικό". Η μόνη αξία είναι πλέον η κατανάλωση και το χρήμα. Και τα παιδιά σε πολλές περιπτώσεις, δεν μεγαλώνουν πλέον με τους γονείς, αλλά με την οικιακή βοηθό ή την baby sitter και στην καλύτερη περίπτωση με τη γιαγιά και τον παππού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η εκπομπή Ηφαιστιωνά μου δεν είναι πιο εκνευριστική από πολλές όμοιες ή συναφείς που παίζουν. Δεν είναι η πρόκληση καθεαυτή που προσωπικά μου προκαλεί την όποια αντίδραση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Gay in Evia, δεν είναι καν το θέμα του post η εκπομπή. Ένα απλό παράδειγμα ήθελα και αυτή είναι το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό!

    (χαίρομαι που σας εκφράζω πάντως!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Turi μου, προφανώς αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα για τα παιδιά που μεγαλώνουν. Το κράτος δεν είναι πανάκεια για όλα τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι η οικογένεια είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για τη σωστή ενημέρωση και προστασία βεβαίως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι μου θύμησες τώρα,έτρεχα και εγώ να σβήσω απουσίες....ερχόταν ειδοποιητήρια από το λύκειο αλλά τα πονηρόμουτρα τα έπνιγαν από το γραμματοκιβώτιο....
    πες ότι δεν έκανες απουσίες;
    Νομίζω ότι σαν γονιός κάτι έχω καταφέρει...
    καλημέρα σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαίρομαι που ακούστηκε -επιτέλους- μια μεγάλη αλήθεια: όσοι κράζουν την εκπομπή στην TV, ξέχασαν να ρίξουν μια ματιά γύρω τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. συμφωνώ απολύτως με όλα όσα αναφέρεις, αλλά εγώ και τα αρχικά δεν θα τα προσπερνούσα...τώρα βέβαια θα μου πεις πόσο να γράψεις ακόμα....αυτό είναι υλικό για τουλάχιστον 5 ποστ....

    επίσης άσχετο αλλά μας πήραν χαμπάρι!!!( βλέπε anisixos)χαχαχαχαχαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φούλη μου δεν έκανα απουσίες! Ήμουν μάλλον από τα ξενέρωτα που όσες κοπάνες έκανε στο Λύκειο, τις έκανε για να πάει να διαβάσει. Χέσε μέσα! Ξένέρωτο!

    Είναι σημαντικό τελικά να πεις ότι τα έχω καταφέρει σαν γονέας! Μακάρι κάποια στιγμή να μπορούσα να το πω κι εγώ. Αδύνατο βέβαια, αλλά τι να πω...η ζωή στα φέρνει παράξενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Apos μου, η κριτική είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Το να ανοίξεις λίγο το βλέμμα σου και να προχωρήσεις σε αυτοκριτική φαντάζει σε πολλούς ανθρώπους αδύνατο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βρε Giorgio, αν έγραφα κι άλλο κάποιοι παράξενοι θα μου έλεγαν ότι δεν με διαβάζουν γιατί γράφω έπη ολόκληρα πάλι...χαχαχαχα!!!!

    Αυτό με το χαμπάρι δεν το κατάλαβα! Είδα και anisixο και δεν βρήκα άκρη...παρολαυτά το να αφήσεις σχόλιο δεν είναι διαφημιστική καμπάνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ουσία του blogging είναι το σχόλιο! Ποιος θα ήθελε ένα μουγκό ψυχίατρο;